söndag 26 juni 2011

Allmän info.

Jag åker via Cultural Care som är den största au pair-agenturen i USA. De har varit super! Jag har fått all hjälp jag kan få och man kan alltid ringa dit eller maila sin lokala kontakt om man har frågor. Jag rekomenderar programmet varmt.

Det krävdes fyra matchningar med familjer tills jag hittade min värdfamilj i Minnesota. Det klickade direkt och jag blev så himla glad att familjen kände detsamma. Vi har sedan dess haft skypekonversationer och barnen mailar mig lite bilder då och då.

Min värdfamilj bor i Hopkins, Minnesota, ca 15 minuter från Minneapolis.
Jag vet inte än hur de ställer sig till om jag kan ladda upp bilder på dem, så det får vänta, men jag kan garantera att gulligare värdbarn är omöjliga att hitta!
Familjen består av pappa Gabriel och de två barnen, sjuårige Gunnar och Marley som snart fyller fem.


Jag åker till New York den 22'a augusti för au pair-utbildning på Cultural Cares skola på Long Island och sedan direkt till Minneapolis den 26'e augusti. Just nu känns allt stort och overkligt, men jag känner mig redo för äventyr!

Fina Minneapolis. Tror att jag kommer att trivas hur fint som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar